fredag den 9. november 2012

Den æstetiske krafts skønhed i Tognostalgi. I.

Så længe jeg kan huske, har damp- og diesellokomotiver haft min store interesse. Min elskelige morfar tog mig med på sine ture, da jeg som 3-årig havde lært at stavre af sted på mine små ben. Og hvad var vel mere nærliggende end at vi besøgt de steder, hvor lokomotiver kørte under en bro, passerede over overskæringer,rangerede og piftede i deres fløjter. En livslang interesse for kraften, hastigheden, lydene og lugtene var dermed grundlagt. Jeg har mange "indre billeder" der blot venter på at komme ud. Her er så det første. Et dobbelt MY Lokomotiv forspand, efterfulgt af røde, danske personvogne. I fuld fart - hvinende i kurven, med deres helt karakteristiske lydunivers  -        På vej, på vej ..............
Olie på lærred: 30 x 35 cm-     Kan købes. Pris: 2500.-             josefk1954@gmail.com.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar